2015. április 9., csütörtök

Céklafasírt kuszkusszal

Tudom, nem kezdünk "hát"-tal mondatot, de képzeljétek, mi történt!
Hááát, a minap feltettem a blogra ezt a bejegyzést Húsvéti készülődés és nem sokkal később kaptam egy sms-t az egyik kedves ismerősömtől, hogy ezt a receptet keresem-e? Cékla burger
Úgy megörültem, alig vártam, hogy kipróbálhassam, és hétvégén meg is tettem. Köszönöm Szilvi! :)))
Hozzávalók a blog írója szerint (azoknak, akik nem beszélnek angolul):

400g nyers cékla
4 újhagyma
80g reszelt sajt
100g feta sajt
140g pörkölt dió (én nem pörköltem)
2 evőkanál olaj
4 evőkanál menta levél apróra vágva
150g zsemlemorzsa
 Fél citrom leve
só, bors

A tetejére
Hummus
Alfalfa csíra
Petrezselyem vagy metélőhagyma

Apróra vágjuk az újhagymát, lereszeljük a céklát. Az olajon kicsit megpároljuk,majd félretesszük hűlni.
Összemorzsoljuk a feta sajtot, összekeverjük a reszelt sajttal és a hagymás céklával. Hozzáadjuk a citrom levét, a darabolt diót, menta levelet, a zsemlemorzsát. Fasírtokat formázunk belőlük és sütőpapírral bélelt tepsin 180 fokon 25 percig sütjük.

Humusszal és csírával tálaljuk.

Annyit változtattam rajta, hogy kuszkuszt, nyers salátát készítettem köretnek, és dióból, tökmagból, kesudióból csináltam hozzá krémet. (Egy másik bejegyzésben leírom a részletes receptet.)

A kávézó oldalán találtam egy hasonló receptet:
https://thehappypear.ie/recipe/Beet-Burgers

Ezt is ki fogom próbálni hamarosan. :))))

Nagyon jól sikerült, finom volt, biztos, hogy még többször is el fogom készíteni.

No, de a slusszpoén, hogy Szilvi írta, hogy a szakácskönyvüket a M&S-ben féláron lehet kapni. A közelünkben nincsen ilyen bolt, viszont ma elmentünk a könyvtárba és eszembe jutott, hogy megnézem a katalógusban. Ott meg is találtam, de szomorúan láttam, hogy a polcon nincs. Lógó orral fordultam a kijárat felé, amikor a visszahozott könyvek polcán ott mosolygott a két testvér.
El tudjátok képzelni azt az örömet? Ó, már kaparintottam is a kezembe. :))) Így aztán nem kérdés, hogy a következő napokban, honnan veszem majd az ötleteket az étkezésekhez. Hozok majd egy pár receptet. :)


Van egy finom vegetáriánus receptet? Kérlek, oszd meg velünk a blog Facebook oldalán: BioAnyu blog

SzJ:
Ági

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése