2015. május 22., péntek

Citromos, cukkini torta

Legutoljára ezt a sütit sütöttem meg az újonnan beszerzett The Happy Pear szakácskönyvből. Szinte mindenkinek ízlett, aki megkóstolta.
Az eredeti receptet írom le, de én csak fele adag tésztát készítettem, viszont egész adag krémet és a tetejére is egész adagot.

Hozzávalók:
500 gr cukkini
450 gr fehér tönkölyliszt
2 teáskanál sütőpor
1 teáskanál szódabikarbóna
250 gr cukor (én kókuszcukrot és nyírfacukrot használtam)
250 ml napraforgó olaj
3 tojás

A krémhez, amit a sütibe teszünk:
50 gr margarin
2 tojás
50 gr cukor
80 ml citrom vagy lime juice

A tetejére:
50 gr sótlan vaj
1 evőkanál méz vagy agave szirup
100 gr Philadelhia krémsajt
1 lime vagy citrom reszelt héja

1. Melegítsük be a sütőt 170 fokra, készítsünk elő 2 torta sütőformát.
(Én mivel feleztem a tortaadagját, egyet készítettem elő - 18 cm-sben szoktam sütni és ebbe tettem az összes tésztát majd, mikor megsült középen kettévágtam)
2. Reszeljük le apróra a cukkinit - én lehámoztam, de nem muszáj és tegyük félre.
3. Keverjük össze a lisztet, szódabikarbónát, sütőport egy tálban.
4. Egy másik tálban keverjük össze a cukrot, olajat és tojást, amíg szép sima nem lesz.
5. Öntsük a lisztes keverékhez. Keverjük el. Nyomkodjuk ki alaposan a cukkinit és adjuk hozzá ezt is, majd keverjük össze.
6. Süssük kb 50 percig, végezzünk tűpróbát. Hagyjuk a formában kb 10-15 percig a konyhapulton majd tegyük rácsra hűlni.

7. Amíg sül a sütemény, készítsük el a krémet. Alacsony hőfokon olvasszuk meg a margarint, majd tegyük bele a cukrot és a citromlét, keverjük el alaposan, kicsit hagyjuk hűlni.
8. Adjuk hozzá a tojást (vigyázzunk, nehogy forró legyen még a margarin, mert tojásrántotta lesz belőle), keverjük el csomómentesre és alacsony hőfokon kevergessük addig, míg be nem sűrűsödik. Tegyük félre hűlni.

9. A vajat vágjuk kicsi kockákra és keverjük össze egy mixerrel a mézzel, amíg krémes nem lesz. Adjuk hozzá a krémsajtot. Kóstoljuk meg, ha nem elég édes, tegyük még hozzá mézet.

10. Az egyik tortát kenjük meg a citromos krémmel, majd borítsuk rá a másikat. Ennek tetejét kenjük meg a krémsajttal és szórjuk rá a citromhéjat. Fogyasztásig tegyük a hűtőbe.

Mint írtam az elején, fél adag sütit készítettem csak. A tojásokat összekevertem, lemértem és csak a felét adtam a liszthez, de ez kevésnek bizonyult, így végül két tojást adtam a tortához.
Tehát fél adag liszt, szódabikarbóna, sütőpor, cukkini, olaj, cukor + két tojás.

Nagyon finom lett, egyáltalán nem lehetett érezni benne a cukkinit, az utolsó szeletet pedig el kellett felezni, mert mindenki magának akarta. :))))

(Elnézést a képért, sajnos az ételfotózást még sokat kell gyakorolni. :) )




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése