2015. július 13., hétfő

Gluténmentes hét, legalábbis próbálkozunk :)))

A hétköznapok egyhangúságába (haha 3 gyereknél), kell néha egy kis bohóság is. Most épp azon vagyok, hogy gluténmentessé varázsoljam a hetünket, legalábbis a magamét. A gyerekekét nem sikerül, arra nincs energiám. :)))

Viszont a mai nap elég jól haladtam ezidáig. Az ebéd elég nagy kihívás, de megoldottam, sőt egész jó kis dolog "sült" ki belőle.

Vöröslencse leves, sárgarépával és paradicsommal.
Nagyon egyszerűen elkészíthető:
1 közepes vöröshagymát négybe vágtam, két szál tisztított és karikára vágott sárgarépával fel tettem főni. 15-20 deka vöröslencsét átmostam vízzel és azt is hozzáöntöttem, kb fél óra puhára főztem. Paradicsompürét hozzáöntöttem (mennyiség ízlés szerint), só, bors, egyéb fűszerek. Pár percig rotyogtattam még, majd botmixerrel simára kevertem. Nagyon finom lett.

Túrógombóc reformosan:
25 dkg túrót, egy tojást, pici nyírfacukrot, egy bio citrom reszelt héját, csipet sót összekevertem, majd 1,5 deci kölespelyhet hozzákevertem. Lefedtem folpackkal és betettem a hűtőbe 1,5 órára.
Mikor szépen megszívta magát a pehely, gombócokat formáltam és kifőztem forró, sós vízben.

Őrölt mandulában forgattam meg, fahéjas tejföllel tálaltam.

A nagyfiam szerint jobb mint az eredeti, eztán csak így készítsem. :)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése